//_TheHonestGirl
◕ The owner ◕



-AFIFAH FYFA HERE-
Hi and Assalammualaikum :)
Afifah Azim . Welcome to my territory . This is my own blog . Do not copypaste ya? Please be nice on my blog :) keep calm and enjoy the story :3

Entry About Goodies


◕ Music Is My Life ◕

Bismillahirrahmanirrahim. Salam ukhuwah :) Alhamdulillah, saya masih mampu bernafas sampai ke hari ni. Pencuri :)

◕ Special To Me ◕


Teman Selama-lamanya :* Love you, Nurul Shahira Sabrina Bt Mohd. Nizam :) Muahh muahh! xx

Best Cousin Forever, Nur Izzah Bt Mohd. Halimon ^o^ thanks for being everything to me and you're so important to me! I love you so much yang xD Muahhxx

Nur Afiqah Binti Shamsul Azim ❤ kau selalu bagi semangat kat aku :'D jadi adik yang baik and penghasut yang kejam ok xD haha sayang kau dik

Skin by : Lieya
Header by : Ain Fadhilah
Background by : Ain
Cursor by : Hidayah


Erti Sahabat, saya rindukan awk kawan :')
Monday 1 July 2013 | 11:36 | 0 like it
STRESS. yess! this is stress week. hmm macam-2 hal buat stress. everything! hanya kerana sorok perasaan terhadap seseorang. hanya kerana mengalah untuk tidak dibenci. hanya kerana menyayangi dirinya. lately asyik fikirkan dia je -_- dulu time dengan Amirul takde lah gini pe'el nya tapi tulah sekarang angau habis. actually bukan angau cuma asyik teringat kenangan dengan dia. yess kenangan suka and duka bercampur membuat aku keliru. sometimes benci, sometimes sayang. mungkin dia rasa aku yang salah tapi...hmm entahlah.kalau ingat balik ujian yang pernah aku tempuh, pehh rasa sakit balik tu muncul. and bila fikir balik ujian tu bermula dari sikap aku! sikap 'teruk' aku. and mungkin kes ni berlaku start dari sikap aku. huh. paling menyesal sbb teringat kes ni.

"manje, shahira tu dahlah gedik. suka dekat2 dengan *tuttt* ishh mengada"
"biar je perempuan tu. dia kacau bf kita, kita kacau bf dia"
"Apahal lah perempuan ni suka sangat sebok? ada balak jaga ah sendiri. ni tak sebok ngempet kat relationship orang"
"Manje, afiq mengadu kat aku yang shahira *tutttt* kesian gila afiq!"
"Dah ada afiq sebok layan shukor -.- tak paham aku"
*bergaduh atas salah faham* *zahin, ali, shukor, fizul, amier and bla bla bla backup shahira*
*Manje dengan Afiq backup Fifah* *ramai-2 jumpa dekat taman*
"kau mesej shukor sayang2 kan? pastu nak couple bagai"
shahira "mana ada. tak pernah buat macam tu" Afifah "jgn nak menipu! aku baca text kau"
Afiq "fyfa tak salah. aku yang mintak fyfa tolong. korang jgn salah faham dgn fyfa"
*bersurai* *shahira balik dengan muka suram and tunduk, berjalan sendirian* reaksi afifah?
*senyum* 'padan muka kau, aku benci kau sangat2!' *dalam hati*
"Fiq, malam ni teman aku gerak rumah shahira. aku nk mntk tudung aku balik!" Afiq "ok"
*depan rumah shahira, dia lemah sangat* *Afifah dengan gaya berlagak*
"fyfa nak tudung and pin fyfa balik" shahira "ok jap"
*dah dapat tudung terus blah* *sampai jejantas terlintas rasa bersalah* 'apa aku dah buat?' *dlm hati*
"Afiq, cakap dengan shahira aku mintak maaf" Afiq "shahira baru lepas suruh aku mintak maaf kt kau" *dlm hati* "Ehhh?!!"
*semua kembali layan aku mcm biasa kecuali shahira*

Manje "fyfa jom serong sekolah esok?" Fyfa "lepak mana je?" Manje "tak kisah lah" *keesokkannya*
Manje "kau serong sorang dulu, aku nak gerak sekolah" Afifah "Apahal lak doh?"
Manje "aku rasa aku kena gerak sekolah ah mcm tak sedap hati je. kau gerak jela. biar aku gi sekolah. kau teman adik kau. kesian adik kau" Fyfa "Ah takde, kau gi sekolah aku pun sekolah"
*kereta polis lalu* *dengan marah balik jugak rumah* *sanggup kantoikan diri dpn nenek*
Zahin "Weh kau nk ikut pegi giant tak? Aku nak beli hadiah utk fiqa" Fifah "boleh je" *sampai disana*
Shahira "Fyfa nak pergi wangsa walk tak?" Fyfa "buat ape?" Shahira "tengok wayang?" Fifah "boleh jugak" *gerak wangsa dgn fyqa, shukor and shahira* *lepak bowling, mkn, wayang = hilang stress!*
Manje "weh kau kat mana?" Afifah "Aku kat wangsa ni. kalau nk handphone dtg je rumah, aku dah suruh nenek aku simpankan" Manje "Asal kau gi wangsa?" Fifah "saje. dah nama serong" Manje "bodoh ah" tut tut tut. *dlm hati* 'ha? cantik mulut? kau yg halau aku serong tadi pastu nk marah2 lak -.- macam aku ni HAMBA kau!' *balik dari wangsa, jumpa ameer and zahin* *pelik layanan mereka* dan pada haritu jugak lah semua org berubah terhadap aku. termasuk amier. Semua layan shahira mcm biasa kecuali aku. aku bengang, aku terus mintak putus dgn semua kwn aku! mlm tu menangis sambil mengadu dkt ija :') ija kata apa yg aku buat tak betul tapi aku benci diorang! and malam tu jugak mengadu dkt shahira. ajak dia rehat sesame. and shahira setuju. siap ajak pergi sekolah sesame lagi. auuchh! seperti kena ludah sendiri balik. dulu shahira yg dibenci, dikutuk, akhirnya aku merayu berkawan dkt dia jugak. tebal benar muka aku? tapi shahira tak pernah merungut. hmm baik kan? Even masa dapat msg kata2 hina dari Afiq and manje pun shahira yg backup lebih. sampai sanggup jerit cabar afiq face to face. hahahaha kenapa shahira baik sngt dgn aku dulu? Aku jahat gila dgn dia tapi kenapa dia nk kawan dgn aku lagi? dendam ke? shahira layan aku baik sngt. semua kita plan sama2. masa menangis psl manje dkt skolah pun shahira yg pujuk and lap air mata. baiknya dia. aku malu sngt dgn diri aku time tu tapi shahira ckp 'benda yg lepas jgn diungkit' :'D tabahnya dia. shahira lah satu2nya kawan yg berdiri di sebelah aku time aku kena maki dgn 'diorang' dulu. 'diorg' yg pernah aku pakat utk jatuhkn shahira dulu... bila ingat semua ni balik, rasa tak layak shahira layan aku baik mcm ni tapi dia ckp 'shahira suka kawan dgn fifah' :D pertama kali aku dengar kwn aku ckp mcm tu. bila ingat2 balik semua ujian ni punca dari sikap aku sendiri. tapi dalam ujian aku tu Allah masih mengirim seorang sahabat yang baik untuk aku. Shahira ajar aku tentang kawan, penyayang, sikap sabar and mcm2 lagi. ya, terima kasih ya'Allah kirimkan aku seorang sahabat seperti dia. tapi mengapa kini dia jauh dari aku sekarang? Aku tak kuat tempuh ujian ni sorang-2 :( panjangkan lah hubungan kami sehingga ke syurgaMu ya'Allah :( dia lah satu2nya penguat yang Kau kirim sewaktu aku jatuh dahulu :( Terima kasih Ya'Allah :') hmm

#inilah cerita yang aku cakap nk post tu. memang tunggang langgang sbb aku buat seringkas-ringkasnya haaa. full of story ada dalam minda aku. hanya orang yang terlibat je faham cerita aku tu. okbai xoxo Fee


Older Post | Newer Post