//_TheHonestGirl
◕ The owner ◕



-AFIFAH FYFA HERE-
Hi and Assalammualaikum :)
Afifah Azim . Welcome to my territory . This is my own blog . Do not copypaste ya? Please be nice on my blog :) keep calm and enjoy the story :3

Entry About Goodies


◕ Music Is My Life ◕

Bismillahirrahmanirrahim. Salam ukhuwah :) Alhamdulillah, saya masih mampu bernafas sampai ke hari ni. Pencuri :)

◕ Special To Me ◕


Teman Selama-lamanya :* Love you, Nurul Shahira Sabrina Bt Mohd. Nizam :) Muahh muahh! xx

Best Cousin Forever, Nur Izzah Bt Mohd. Halimon ^o^ thanks for being everything to me and you're so important to me! I love you so much yang xD Muahhxx

Nur Afiqah Binti Shamsul Azim ❤ kau selalu bagi semangat kat aku :'D jadi adik yang baik and penghasut yang kejam ok xD haha sayang kau dik

Skin by : Lieya
Header by : Ain Fadhilah
Background by : Ain
Cursor by : Hidayah


Kesian akak fyfa kita :( be strong fyfa
Friday 22 February 2013 | 11:21 | 0 like it
Assalammualaikum w.b.t :) hi korangg!
Alhamdulillah, hari ni berkesempatan utk menaip di blog ifah-ifot yg banyak cerita tertunggak.. Okay, tengok tangan kita. kesian akak fyfa kita ~ haaa haritu demam tau. lama. tak boleh bangun. ubat pun sampai nak habis tapi tak sihat2 lagi. mama risau aku kena denggi so bawak pergi hospital Muar. mama cakap pergi cek darah. aku semangat je nak pergi. yelah, nak sembuh punya pasal sampai lupa yang aku ni takut darah T_T pergi pukul 11 kot tak silap tapi dah lambat ah time tuh.. bila lambat tahu ajelah, dah ramai pesakit. so dpt nombor pun agak belakang. memang penat tunggu. kepala pening time tuh. tak boleh sandar. rasa nak baring. selagi tak baring rasa nk pitam. nasib baik mama pinjamkan bahu. boleh lah baring kat bahu mama then tidur. sampai je turn aku, masuk jumpa doktor. doktor tanye gini-gini.. aku pun jawablah. semua simptom tuh ade ohh :( memang aku takut kena au mula2.. tapi bila dah masuk bilik cek darah tuh.. woo aku rasa best jadi pesakit. then dia keluarkan jarum.. alah apalah sangat. aku tak takut dengan jarum. kat sekolah aku kena suntik, aku lah paling cool dengan jarum.. haaaa kau ado? :p and aku lagi suka kalau doktor bagi ubat melalui suntikan drpd ubat pil. pehh musuh ketat tuh. nak telan kena jolok sampai anak tekak.. kalau tak dia akan muntah. aku tak tahu knp takdir aku dengan ubat pil begitu T_T *ayat tak menahan* okay lepas tu nurse tu suruh genggam tangan sbb nak cari urat. dia nak suntik kat urat. haa semangat gila kau genggam tangan.. then dia cucuk..err sakit ah pulak :( pastu darah berjalan. dia sedut pakai... pakai apa eh? aku lupa ah menatang tuh tapi bila aku nmpk darah mengalir tuh pekat, ya'Allah time tuh rasa nak pitam. sumpah cakap mata dah rasa pening2. aku lupa aku takut darah and tak boleh tengok darah!!! haa semangat lagi, padan muka kau fyfa! aku ckp "au au" je masa nurse tuh suntik.. kaki jadi kejang, tangan jadi lembik. badan mula lentok2.. nurse tuh pun pelik tengok perangai aku. dia tanya "awk pening ke?" aku jawab "a'ah" kau tahu dia buat apa? Dia bagi panadol!!!! Ya'Allah, dia pergi bagi aku jumpa musuh ketat tuh kenapa?!!! nurse ni buat lawak ahh, aku pening sbb tak boleh tengok darah. dia sangka aku pening lain then bagi panadol. ohmai, kalau jumpa 100 nurse mcm tuh boleh koma setahun aku -.- sumpah cakap benci saat tuh. aku rela pura2 sihat dpn mama supaya tak pergi hospital masa tu.tapi apakan daya, nasi dah jadi bubur. tak tahu kenapa tapi hospital mmg ajak aku bermusuh.. haaaa, sekarang aku seram dgn 'hospital, doktor, nurse, ubat' k jangan dekat dgn benda tuh fyfa. memang tak ahh cita2 nak jadi doktor. takkan sesekali!!! :'( huuuuuu kenangan paling perit aku pernah rasa.. tapi bagi adik aku, dia ckp kelakar >.< erghh! belum ijah lagi ni. mau gelak golek2 kalau jumpa aku. pehhh -.- sabar fyfa sabar.
okay.. sekarang aku banyak murung.. nak kata datang bulan, ohh tidak :) nak kata tak cukup kasih sayang ibu, lagi tidakk xD nak cakap hormon tak stabil? hmm rasanya aku normal je. tapi tah kenapa aku jadi emo. terlampaulah emo ~ maybe kes Amirul Sam tuh -,- huh.. Ijah dgn Ameer tahu lah kenapa.. rasa sangat puas hati dapat luahkan perasaan pasal mirul kat ijah. tak sangka ijah sanggup layan cerita remeh aku ni :D aku ingat dia akan wat dono je.. haaa thanks ijahhhh! muah setepek :* thanks au dengar cerita aku time tuh. jiwa aku betul2 perlukan orang utk dngar cerita masa tuh. thanks again. so much :> you're really my truly bestfriend.. aku tak tahu kalau takde kau :( kau kaunselor aku.. aku rujuk agama pun kat kau.. tak dpt bayangkan kalau kau takde :( thanks to Allah too because give you to me.. walaupun hanya pinjaman di dunia tapi bersyukur dapat sepupu mcm kau :') hmm pastu semalam text dgn manje. tanye gini gini gini.. dia jwb ringkas gila. aku memang suka bagi karangan dlm msg then jwb 'owh' 'okay' and bla bla bla.. -.- dakwat fon kau habis ke?! aku cakap leklok kan sayang? Aku nak berbaik dgn kau. dah lebih 3 hari bermusuh weh.. and aku rasa sbb kau tak pernah tenteram dgn aku lah, Allah asyik bagi hukum karma kat aku :/ aku rasalah.. sebab rupanya manje masih banyak tak puas hati dgn aku.. manje ckp org yg dia percaya sangat2 adalah aku and dia masih sayang aku :') kau tahu apa aku rasa manje? :') huh, susah describe.. kau sendiri tahu betapa perit hilang wan atrisyia dulu. bagi aku dia kawan pertama dan akhir aku.. selalu mengharap kat dia tapi lepas kau dtg manje, kau rampas tempat tuh and akhirnya kau mcm Eisya!! kau tinggalkan aku mcm tuh je.. sekarang aku merana lagi.. aku akui aku yg mintak putus kawan tapi fikir lah kenapa. aku datang beraya kat rumah kau tapi kau tak bercakap dgn aku pun padahal waktu tu aku mintak maaf dkt kau :'( kau jumpa ameer, kau jumpa zahin, cakap belakang aku, tahu apa aku rasa masa tuh?! aku yang hilang korang dulu! patutnya aku lebih merana! bukan aku yg cari diorg, tapi diorg yg mintak maaf kat aku! jadi kenapa kau nak cakap kau hilang segala2 nya sebab aku? :'( tak pernah rampas sesiapa weh.. aku tak pernah penting.. ijah je yang anggap aku ni penting.. kawan aku? hah? ameer pun dulu sama je! aku lebih banyak bersabar dgn korang lahh :( tolong ahh stop. taknak merana sebab korang lagi :'( manje datang jumpa aku tadi.. dia cakap "Ali cakap kau yang bagitau aku curang then kitorang break" apa masalah ali? asal dia fitnah aku mcm tuh?! salah apa aku kat dia?! aku pernah kacau hidup dia ke, hah?! :'( dengan perasaan marah and hilang kesabaran nilah aku pergi sound ali.. tapi ali mintak maaf. haih -,- jadi tak sampai hati and menyesal pulak sound dia. ish fyfa ni suka buat keputusan melulu. dengan manje cite lain, dengan ali cite lain. jangan jadi ular ckp belit2 boleh tak?! dah penat layan semua benda ni. aku serah kat Allah je. Aku minta yang terbaik jelah padaNya. sumpah tak tahan dah.. ijah pernah cakap 'lupakan hal dunia' aku cuba jah.. tapi gangguan2 mcm nilah yg mengganggu aku utk dekat diri dgn Allah. susah nak percaya orang sekarang ni. lagi2 kawan sendiri. kau je jah yang kenal aku sebetul-betulnya :'( aku harap kau akan sentiasa gembirakan aku je.. aku percayakan kau je.. aku cuba kuat pergi sekolah, belajar, balik, lakukan rutin seorang remaja perempuan tapi kenapa ada je yang nak downkan aku? aku rasa tahap kesabaran aku betul2 nak habis. aku pendam je selama ni apa orang buat kat aku. peritnya aku rasa sorang2.. aku tak pernah aibkan orang and aku cuba tak sakiti orang tapi kenapa aku diaibkan dan disakiti? kenapa? salah apa lagi aku kat dunia ni? aku rasa saat aku paling tenang bila solat jemaah dekat surau sekolah.. waktu tuh aku berdoa paling tenang.. kalau boleh nak je duduk dekat surau and banyak habiskan masa kat situ.. tak kuat dah :'( ijah, sekarang aku rasa aku pulak nak jumpa kau :'( harap benda ni selesai dengan cepat. Ya'Allah, berilah aku kekuatan.. xoxo fee :(


Older Post | Newer Post